[održavanje: 28. rujan – 1. listopad 2020]

Kako je 2020. godina posebna po mnogočemu, takav će biti i ovogodišnji STEAM tjedan! Iako smo suočeni s brojnim izazovima koje nam je donijela 2020., u skladu sa stvaralačkim promišljanjem, smatramo da izazovi predstavljaju inspiraciju te želimo iskoristiti ovu izazovnu situaciju ne samo da održimo našu zajednicu aktivnom, već i da događanje STEAM tjedan učinimo još boljim!

Ova će se godina definitivno pamtiti kao najteža u različitim aspektima društvenih aktivnosti. U udruzi FabLab prihvaćamo “makers” pristup kako se nositi s novonastalom situacijom u društvu. Svjesni smo prisutnosti korona virusa i kontinuirano radimo na promišljanju što iz nastale situacije možemo naučiti, prilagođavamo i provodimo svoje aktivnosti na najbolji način, kako bismo i svojim korisnicima nudili sve kvalitetniji sadržaj. Svjesni smo da je mnogo aktivnosti tijekom ove godine postalo virtualno, od sastanaka, radionica, konferencija do predavanja učenicima/cama te da smo svi zasićeni navedenim. Iako će se i ovogodišnji STEAM tjedan održati virtualnim putem, kako bismo brinuli za naše predavače i korisnike te poštovali važeće epidemiološke upute, nastojali smo iskoristiti mogućnosti virtualnih predavanja i učiniti ovaj događaj što zanimljivijim i drugačijim!

Ovogodišnji događaj STEAM tjedan usredotočen je na odogojno-obrazovne djelatnike i odgajatelje kojima želimo pokazati, ali ih i motivirati na korištenje novih, inovativnih načina podučavanja učenika u školama. Pozvali naše brojne prijatelje iz cijelog svijeta, s kojima smo do sada imali priliku surađivati i ostvariti partnerstvo putem projekata u koje smo uključeni, a koji u svom radu, ali i školovanju koriste nove alate ili metode, da nam se pridruže u virtualnom izdanju STEAM tjedna 2020 i prezentiraju svoja otkrića, znanja i iskustva kako bi motivirali i nadahnuti odgojno-obrazovne djelatnike i odgajatelje kako djecu učiniti motiviranijom i angažiranijom u procesu učenja i stjecanja STEAM vještina te kako poticati njihovu kreativnost!

Očekujemo između 15 i 20 predavača iz SAD-a, Kine, Portugala, Španjolske, Njemačke, Švedske, Belgije, Poljske, Italije, Austrije i Hrvatske da motiviraju i nadahnu naše odgojno obrazovne djelatnike i odgajatelje!

Nadamo se da će naši učitelji (koji su odradili velik posao na početku 2020. godine, pretvarajući kontakt obrazovanje u virtualno) biti zainteresirani i motivirani da nam se pridruže sudjelovanjem u ovogodišnjem virtualnom događanju!

*Virtualni STEAM tjedan odvijat će se putem platforme koja omogućuje prisutnost oko 250 sudionika istovremeno na pojedinom predavanju.

Registracija sudionika

Forma za registraciju sudionika dostupna je na sljedećoj poveznici. Registracija je otvorena zaključeno s 26.9.2020.

Raspored i pristup

Izlaganja u sklopu STEAM tjedna održavati će se prema slijedećem rasporedu. Za izlaganja ćemo koristiti dostupnu Google Meet platformu na adresi https://meet.google.com/ztz-jtdk-vug. Kako je prijavljeno mnogo više od 250 sudionika koliko prima platforma, praćenje će biti omogućeno i preko adrese https://stream.meet.google.com/stream/ab632a82-a0e9-4211-9f2b-2ab5d26db76a. Za potrebe provjere oba ćemo kanal otvoriti od 15:15 svaki dan.

Dan 1, ponedjeljak, 28. rujan 2020.

15:30 – 16:00 Krešimir Čanić > O ideji STEAM tjedna
16:00 – 16:45 Michela Magas > MTF Sparks
16:45 – 17:30 Carlo Fonda > Popularna znanost
17:30 – 19:00 FabLab Benfica tim > Let’s Fabschools 2 (do 40 sudionika) 90 minuta pomoću Zoom-a. Zasebna registracija pomoću poveznice.
Na ovoj radionici predstavit ćemo i igrati se s digitalnim špilom karata čiji je cilj pomoć u stvaranju ili ocjenjivanju distribuiranih dizajna za obrazovanje. Radionica će započeti predstavljanjem Fabschools i otvorenim pozivom „Izrada odgojitelja kod kuće“. Zatim ćemo skupinu podijeliti u grupe i svakoj grupi dostaviti digitalnu verziju našeg špila karata. Svaka će grupa odabrati postojeći projekt ili krenuti od nule od projektne ideje. Karte će odraditi svoj posao i postaviti pitanje potrebno kako bi skupina razmišljala o primjeni osnovnih principa distribuiranog dizajna na svom projektu.
Važno! Za radionicu Let’s Fabschool 2, 17:30 – 19:00 potrebna je registracija na adresi poveznice. Broj sudionika je ograničen na 40 prvih prijavljenih o ćemu će dobiti potvrdu.

Dan 2, utorak, 29. rujan 2020.

15:30 – 16:00 Roberto Vdović > O FabLabu & SCOPE projektu
16:00 – 16:45 Piet Grymonprez > MyMachine: učiti učenike kako oživjeti svoje ideje
16:45 – 17:30 Steffen Seeger > Sastavljanje STEAM zasnovanih predmeta za putovanja prema otkrićima
17:30 – 18:15 Jakub Lewitcki > 3D Bioprintanje
18:15 – 19:00 Adam Maltese > Inovacije u obrazovanju

Dan 3, srijeda, 30. rujan 2020.

15:30 – 16:00 Tomislav Rožić i Mihael Vugrinec > Transverzalne vještine u STEAM obrazovanju
16:00 – 16:45 Greg Gage > Igra s mozgom
16:45 – 17:30 Eva Hollauf > Poduzetničko obrazovanje
17:30 – 19:00 FabLab Barcelona tim > Prikupljanje podataka za digitalnu društvenu inovaciju (do 40 sudionika) 90+30 minuta
Praktična distribuirana radionica učenja s ciljem razumijevanja procesa, alata i okvira za izradu prototipova IOT projekata učenja s steAm obrazovanjem i učenjem radeći metodologiju. Pratit ćemo i obučavati učitelje kako bi mogli naučiti i razviti ključne digitalne vještine i kompetencije te olakšati prijelaz u obrazovne zajednice kako bi postali digitalni socijalni inovatori koji odgovaraju na izazove postavljene ciljevima održivog razvoja (ODS 11, Gradovi i održive zajednice).
Važno! Za ovu radionicu, 17:30 – 19:00, biti će potrebna zasebna registracije jer je broj sudionika ograničen.

Dan 4, četvrtak, 1. listopad 2020.

15:30 – 16:00 Kristina Duvnjak > Kako od S doći do STEAM?
16:00 – 16:45 Raphaela Egger > PlasticPreneur by doing circular
16:45 – 17:30 Piotr Bejenka > STEAM obrazovanje
17:30 – 18:15 Gary Jones > Pripremamo li sadašnje učenike za poslove budućnosti?
18:15 – 19:00 Iva Valenčić > Evaluacija i zaključak tjedna

Predavači

U nastavku donosimo kratke biografije predavača i teme koje će predstaviti na STEAM tjednu 2020:

This image has an empty alt attribute; its file name is GregGage.png

 Greg Gage, Backyard Brains

Greg Gage suosnivač je i izvršni direktor organizacije Backyard Brains, organizacije koja razvija alate otvorenog koda koji amaterima i studentima omogućuju sudjelovanje u otkrivanju neurona. Greg je NIH-om nagrađivani neuroznanstvenik s 9 popularnih TED razgovora i desecima recenziranih publikacija. Greg je viši suradnik na TED-u i dobitnik nagrade Champion of Change iz Bijele kuće s nagrade Barack Obama za njegovu predanost građanskoj znanosti.

This image has an empty alt attribute; its file name is MichelaMagas.jpg

Michela Magas, Stromatolite

Michela Magas predsjednica je Zaklade Industry Commons koja gradi naslijeđe za međudomensku interoperabilnost. Bila je Europska žena inovatorica godine 2017., a EC i Intel Labs proglasili su je inovacijskim svjetiljkom. Ona savjetuje EU, G7 i nacionalne vlade. Gospođa Magas koordinirala je OSRH-ovim preporukama za inovacije za program Obzor i vodi zajednicu od 7500 inovatora.




Adam Maltese, Indiana University & Maker Educator Collective

Adam Maltese profesor je prirodoslovnog obrazovanja na Sveučilištu Indiana, Bloomington. Adam istražuje kako pojedinci razvijaju i održavaju zanimanje za STEM, kao i identificira korist koji studenti ostvaruju sudjelovanjem u educiranju makera. Voditelj je Laboratorija za inovativno učenje u IU-ovoj školi za obrazovanje. Nedavno je pomogao pokrenuti Indiana Maker Educator Network i su kreirao Maker Educator Collective kako bi pružio treninge za edukatore.

Na ovoj ću sesiji angažirati nastavnike u stvaranju i razmišljanju o uključivanju njihovih učenika u izradu praksi za podučavanje STEAM tema i drugih. Osigurajte nekoliko materijala koji se mogu reciklirati na ovom izlaganu i budite spremni aktivno sudjelovati i sudjelovati dok razgovaramo o strategijama kako bismo mlade učinili boljim rješavačima problema.
“Prije sudjelovanja, potrudite se prikupiti nešto od sljedećeg za upotrebu tijekom izrade: otpadnog papira, kartona, škara, cijevi od papirnatog ručnika ili toaletnog papira, ljepila, trake, kravata za kosu, gumica, drugih zanimljivih materijala koji se mogu reciklirati.”

This image has an empty alt attribute; its file name is EvaHollauf.jpg

Eva-Maria Hollauf, Salzburg Research Forschungsgesellschaft mbH

Eva-Maria Hollauf istraživačica je u odjelu za inovacije i stvaranje vrijednosti u istraživačkoj instituciji Salzburg Research u Austriji. Radi u europskom projektu DOIT (“Poduzetničke vještine za mlade društvene inovatore u otvorenom digitalnom svijetu “, https://www.doit-europe.net, H2020-770063) i usredotočuje se na
razvoj, podučavanje i vrednovanje inovacijskih procesa i dizajn materijala za podučavanje i učenje.
Eva će predstaviti novi pristup učenju europskog projekta DOIT. Projekt ima za cilj poticanje razvoja socijalnih i poduzetničkih vještina kroz praktično učenje zasnovano na projektu u tvorničkim prostorima za djecu od 6 do 16 godina. Nakon kratkog teoretskog uvoda, dat će uvid u praktične radionice koje su provedene tijekom projekta te predstavlja materijal iz mrežnog alata za voditelje (npr. Učitelje, mlade radnike) koji žele provoditi projekte socijalnih inovacija u svom obrazovnom okruženju.

ICTP Scientific Fablab of Trieste > Do-It-Yourself znanstveni izlošci za popularizaciju znanosti

Tim ICTP znanstvenog FabLaba iz Trsta mala je skupina entuzijasta ljudi s različitim vještinama i interesima, koju čine (po abecednom redu): Marco Baruzzo, Enrique Canessa, Gaia Fior, Carlo Fonda, Erika Ronchin, Sara Sossi. Zajedničko nam je da svi volimo dizajnirati i izrađivati ​​STEM projekte u našem fablabu, s ciljem da javnosti na zabavan i jednostavan način pokažemo znanstvene pojave tijekom tvornica i u školama. Više informacija dostupno je na našoj web stranici http://scifablab.ictp.it.

Tijekom ove radionice pokazat ćemo (uživo i uz kratke snimljene videozapise) kako učitelj može izraditi nekoliko znanstvenih uređaja i STEM eksperimenata za animiranje školskih tečajeva, sajmova znanosti i drugih aktivnosti popularizacije. Neki od primjera prikazat će se upotrebom tehnologija prisutnih u fablabu, poput 3D printera i laserskih rezača, ali u većini slučajeva isti ili slični rezultati mogu se postići i korištenjem uobičajenih alata koji su dostupni svima. Radionica će biti na engleskom jeziku, a mi ćemo biti poveznice i informacije o tome kako sami replicirati i odgovarati na pitanja virtualne javnosti.

Andre Rocha, Fablab Benfica @ ESELx/IPL

André je izvanredni profesor na Visokoj školi za obrazovanje s Veleučilišta u Lisabonu. André je vodio vlastiti ured za dizajn (EVOL / LEVO) između 2003. i 2017. godine kada je odlučio posvetiti redovnom obrazovanju i istraživanju dizajna. Kao stariji dizajner, André ima privilegiju raditi u najrazličitijim kontekstima. Ova ga je kombinacija pretvorila u “makera” koji je bio očaran kreativnim i produktivnim procesima. Kroz istraživanja pokušava spojiti prethodno, kontinuirano promatrajući širenje dizajna u / na područja poput neformalnog obrazovanja (fabschools.pt) ili poljoprivrede (grouu.cc) GROUU – projekt kroz koji je doktorirao na sveučilištu Nova u Lisabonu / programu digitalnih medija Sveučilišta u Portu. Nedavno je (2019.) diplomirao na Fab Academy, intenzivnom šestomjesečnom programu digitalne proizvodnje i brzog prototipiranja koji je vodio Neil Gershenfeld u MIT-ovom Centru za bitove i atome (CBA). Na Visokoj školi za obrazovanje s Veleučilišta u Lisabonu, gdje predaje dizajn proizvoda i interakcija, i jedan je od upravitelja lokalnim Fablabom (Fablab Benfica), koordinira njegovo sudjelovanje u Platformi distribuiranog dizajna i zadužen je za Maker Faire Lisabon. Na kraju, kao aktivist otvorene kulture i dizajna, suosnivač je DAR-a – neprofitne udruge – i trenutno je voditelj otvorenog dizajna i tehnologije u poglavlju Creative Commons na portugalskom. U DAR-u je bio direktor, menadžer u Fablabu i vodio stotinu epizoda u radio emisiji / podcastu o Otvorenoj kulturi. Aktivan je suradnik Globalne mreže Creative Commons i član organizacijskog odbora CC Global Summita od 2016. godine.

Tiego Almeida, Fablab Benfica @ ESELx/IPL

Tiago je izvanredni profesor na Visokoj školi za obrazovanje Politehničkog instituta u Lisabonu i integrirani istraživač u CIE (Obrazovno istraživački centar) na ISPA – Sveučilišnom institutu. Na Visokoj školi za obrazovanje koordinira postdiplomski studij Toodler obrazovanja i Odjel za obrazovnu psihologiju. Tiago je također pedagoški koordinator FabLab Benfica i pozvani koordinator u Višoj plesnoj školi u Lisabonu od 2014. Kao profesor visokog obrazovanja, uglavnom radi na magistarskim studijama predškolskog obrazovanja. Unutar svojih funkcija neprestano pokušava upiti set pitanja koja proizlaze iz istraživanja. Kao istraživački interes, trenutno proučava kako se djeca igraju. Posebno ga zanima razumijevanje kako ova aktivnost omogućava djeci da uče o sebi i svijetu. Da bi to učinio, pokušava razumjeti kako odrasli, materijali i resursi mogu podržati ovu akciju bez ograničenja. Uz njegovo istraživanje o dječjim igrama, zanima ga kako obrazovne postavke mogu podržati djecu koja “postaju” unutar etičke i relacijske agencije u kolektivnom svijetu (tj. U interakciji s ljudskim i neljudskim kontekstima, okruženjima i materijalima). 

João Cardoso, Fablab Benfica @ ESELx/IPL

João Cardoso nedavno je počeo raditi kao istraživač u Fabschools / ESELx. U isto vrijeme završava i magisterij iz industrijskog dizajna na FBAUP-u. Prije je bio pripravnik u Fab Lab Barcelona gdje je imao priliku dalje razvijati svoje vještine digitalne izrade.






Piet Grymonprez, suosnivač MyMachine Global Foundation

MyMachine: učiti učenike kako oživjeti svoje ideje

MyMachine je jedinstvena i višestruko nagrađivana suradnja između svih obrazovnih razina: (1. korak) osnovnoškolci izmišljaju svoj stroj iz snova. Sve ide, sve dok to stvarno, stvarno žele. (korak 2) Studenti pomažu u konceptualiziranju ove ideje, a (korak 3) studenti tehničkih / strukovnih srednjih škola pomažu u stvaranju pravog radnog prototipa.
Studenti uče da se ne biste trebali bojati izraziti svoje ideje – čak i ako u početku zvuče pomalo čudno ili izazovno. Nauče što je potrebno za oživljavanje ideje: da to možete učiniti poštujući međusobne talente, sustvarati, surađivati ​​i biti ustrajni i izdržljivi; odgajatelji uče snagu projektnog učenja.

Piet je autor knjige What is Your Dream Machine? Kako djeca mijenjaju obrazovanje širom svijeta s predgovorom Sir Kena Robinsona i uvidima a.o. New York Academy of Science, Zaklade William & Flora Hewlett i Sveučilišta Harvard. Piet je suradnik Thrive Global Arianne Huffington (Huffington Post). Suosnivač je nekoliko međuindustrijskih mreža i služio je kao savjetnik za inovacije u tvrtkama širom svijeta.

Steffen Seeger, FabLab Chemnitz

Steffen Seeger istraživač je na saksonskom Institutu za istraživanje tekstila. Teoretski fizičar po obrazovanju, Steffen je pridonio osnovnim istraživanjima na polju računalnog modeliranja tekućina i plinova, fraktala i paralelnog računanja. Uz svoja istraživanja, Steffen je studentima fizike i inženjerstva predavao sveučilišne prakse i tečajeve predavanja iz fizike, računarstva i termodinamike. Njegov osobni interes za glazbu zainteresirao ga je za područja akustičkog inženjerstva, percepcije zvuka i kognitivnih znanosti. Polazeći od svoje znanstvene pozadine, aktivno je uključen u razne projekte zajednice kako bi podijelio svoju strast prema znanosti, inženjerstvu i glazbi. Među njima znanstveni klub u osnovnoj školi i FabLab Chemnitz.

Od sjećanja do razumijevanja – Sastavljanje STEAM zasnovanih predmeta za putovanja prema otkrićima
Koje su korisne tehnike za uspješno istraživanje STEAM predmeta s djecom? Tijekom razgovora podijelit će se iskustva stečena u više od 6 godina poticanja djece u osnovnoj školi na primjenu znanstvene metode i razumijevanje tehnologije. Razvijene metode crpe se iz nedavnih otkrića u znanosti, nastavne metode razvijene za glazbu i nadahnuće iz ideja i vizija ljudi širom svijeta.

Jakub Lewicki, Allevi
Dr. Jakub Lewicki je inženjer za uspjeh kupaca u tvrtki Allevi. Doktorirao je na Karolinska Institutet u Stockholmu u Švedskoj, gdje je na Odjelu za neuroznanost provodio istraživanje o mikrookruženju matičnih i tumorskih stanica. Tijekom akademske karijere Jakub je radio s novim biomaterijalima, uključujući rekombinantnu paukovu svilu i tehnologiju 3D bioprinta za modeliranje tkiva in vitro. Na svojoj trenutnoj poziciji u tvrtki Allevi, podržava zajednicu 3D biootiska kako bi unaprijedio područje biofabrikcije i inženjerstva tkiva. Ne samo da voli znanost, već je i voli dijeliti – kao jedan od finalista međunarodnog natjecanja FameLab, Jakub kontinuirano popularizira znanost kroz razne događaje i razgovore. Nakon nekoliko sati, Jakub je proizvođač i igrač – voli se petljati s kreativnim projektima i opustiti se s kontrolorom igara u rukama.

Tiskara koju je izumio Gutenberg 1440. bio je jedan od najutjecajnijih događaja u drugom tisućljeću. Brzi porast proizvodnje knjiga i tekstova imao je velik utjecaj na našu civilizaciju. Utvrdio je osnove za uzorkovanje materijala u dvije dimenzije, ali nismo se tu zaustavili. Bilo je pitanje vremena da procesu dodamo još jednu dimenziju koja omogućava ljudima stvaranje trodimenzionalnih objekata. Proizvodnja aditiva išla je dug put posljednjih 30 godina. Od plastičnih modela, preko alata koji se koriste u svemiru, a sljedeća stanica 3D ispisa ulazi u medicinu koja nam daje nadu za stvaranje tkiva i cijelih organa, ova tehnologija ponovno mijenja naš život, poput izuma njemačkog tiskara iz petnaestog stoljeća. Allevi, tvrtka za 3D biotiskanje, predvodi ovu revoluciju, stvarajući strojeve koji su sposobni ispisivati ​​predmete pomoću živih ljudskih stanica, koji mogu poslužiti kao novi istraživački alat. Naučit ćete o ovoj tehnologiji, njenom potencijalu i vidjeti bioprinter na djelu!

Raphaela Egger, Co-Founder of plasticpreneur by doing circular

“PlasticPreneur by doing circular” je društveno i ekološko poduzeće sa sjedištem u Austriji. URADIMO PLASTIKU CIRKULARNOM – kako bismo osnažili zajednice, napredovali u inovacijama i potaknuli prijelaz na kružno gospodarstvo. Kao strastveni dizajneri, inženjeri i stvaratelji, nastojimo zatvoriti petlju i potaknuti prijelaz s linearne (uzmi-napravi-ukloni) na kružnu ekonomiju. To postižemo dizajniranjem, proizvodnjom i pružanjem user-friendly, mobilnih i jednostavnih za popravak strojeva za recikliranje plastike i nudeći poduzetničku obuku.

U našem plasticpreneur INNOVATION LAB-u identificiramo i razvijamo inovativne proizvode i poslovne modele od plastičnog otpada. Ovi se proizvodi mogu proizvoditi i distribuirati u našoj plasticpreneur RECYCLING FACTORY, podižući svijest o kružnoj ekonomiji i gradeći održiv način razmišljanja u našem plasticpreneur AWARENESS CENTER.

Gary Jones, Makeblock Education

Gary je radio u obrazovnoj grani posljednjih 15 godina i sada upravlja europskim poslovanjem Makeblock Educationa. Bliska suradnja s većinom vodećih dobavljača obrazovanja i raznim drugim obrazovnim tijelima u ovom vrlo raznolikom krajoliku dala mi je stvaran uvid u izazove s kojima se učitelji suočavaju kad se obrazovne potrebe mijenjaju. Stoga sam predan povezivanju vlade, industrije i obrazovanja kako bih djecu opremio alatima koji su im potrebni za procvat u sutrašnjem društvu.


This image has an empty alt attribute; its file name is PiotrBejenka-e1600689288680.jpg

Piotr Bejenka, Zmorph S.A.

Inženjer strojarstva s velikom strašću za izradom i poučavanjem, suvlasnik FabLaba. Održao je mnogo sati radionica i tečajeva uvodeći STEAM obrazovanje za osnovne škole u Poljskoj. Stručnjak za 3D tisak i 3D modeliranje.

Piotr će predstaviti kako STEAM obrazovanje zahtijeva svestranost. Da bismo to postigli, u nekim su nam slučajevima potrebni dodatni alati za pomoć. Nije uvijek sve dostupno ili moguće izraditi samo s kućnim alatima pa su potrebni skuplji alati. Naša će prezentacija pokazati kako to sve postići pomoću samo jednog malog stroja.

Santiago Fuentemilla, FabLab Barcelona

Magistrirao arhitekturu na Sveučilištu La Salle (Universitat Ramon Llull), Španjolska. 2012. diplomirao je na Fab Academy, intenzivnom šestomjesečnom programu digitalne proizvodnje i brzog prototipiranja koji je vodio Neil Gershenfeld u MIT-ovom Centru za bitove i atome (CBA). Trenutno radi na doktorandu u digitalnim proizvodnim procesima na EGA UPC (Universitat Politecnica de Catalunya). Kao profesionalni arhitekt, Santi je više od 10 godina radio u nekoliko arhitektonskih tvrtki izvodeći projekte na međunarodnoj razini. Od 2013. dio je tima Fab Lab BCN (https://fablabbcn.org), koordinator je Jedinice za buduće učenje (FLU), jedinice usmjerene na dizajn, provedbu i koordinaciju iskustava aktivnog učenja s digitalnim proizvodni alati za zajednicu. FLU (https://twitter.com/futurelearningu) dizajnira i promovira obrazovne, inovacijske i poduzetničke projekte kao što su AmbMakers (https://twitter.com/hashtag/ambmakers), POPUPLAB „Digital Fabrication Everywhere“ (https: // fablabbcn .org / popup_fab_lab.html), FABKIDS (http://kids.fablabbcn.org/), CROCOPOI (https://crocopoi.com/). FLU sudjeluje u europskim istraživačkim projektima poput DO IT (https://www.doit-europe.net/) ili DSISCALE (https://digitalsocial.eu/about-the-project) i PHALABS 4.0 (http: // www . .fablabi.eu /). Od 2014. godine je Fab Guru globalnog akademskog programa Fabacademy (http://fabacademy.org/), a od 2017. profesor je Master of Design in Emergent Futures (MDEF) (https://iaac.net/educational -programi / master-design-emergent-futures /) u organizaciji IAAC-a.

Xavier Dominguez, FabLab Barcelona

Budući istraživač akcijske jedinice. Fab akademija i magistar dizajna za emergent futures fakultet.
Xavier je diplomirao multimediju na Sveučilištu La Salle Universitat Ramon LLull, Španjolska, a od 2016. godine diplomirao je na Fab Academy, tečaj digitalne izrade i brzog izrade prototipa u režiji Neila Gershenfelda u MIT-ovom Centru za bitove i atome (CBA). Xavier je trenutačni istraživač obrazovanja i profesor na Odjelu za buduće učenje. Riječ je o istraživačkoj grupi Fab Lab Barcelona koja je usredotočena na razvoj kreativnosti u međunarodnim obrazovnim ekosustavima. Istražujemo, dizajniramo, implementiramo i koordiniramo akcije kroz kreativnost, eksperimentiranje, digitalnu izradu i kodiranje pod konceptom učenja ekologije. Također je uključen u više istraživačkih projekata koje financira EU, kao DO IT, o poduzetništvu i socijalnim inovacijama za mlade, PHALABS 4.0 koji objedinjuje fotonsko istraživanje i njegovu praktičnu primjenu u laboratoriju Fab ili POP-MACHINA čiji je cilj pokazati moć i potencijal pokreta proizvođača i suradničke proizvodnje za kružno gospodarstvo Europske unije.

Oliver Juggins, FabLab Barcelona

Oliver Juggins diplomirao je arhitekturu na Sveučilištu Cambridge (2014.) i radio je u brojnim arhitektonskim i dizajnerskim studijima sa sjedištem u Velikoj Britaniji i međunarodno. 2018. godine sudjelovao je u prvom izdanju programa Master in Design for Emergent Futures (MDEF) koji se održavao u Institutu za naprednu arhitekturu Katalonije i ELISAVA School of Design & Engineering, u suradnji s Fab Lab Barcelona. Njegov konačni master projekt ‘The Puerta Project’ bio je u istraživačkom prostoru AI pismenosti i radio je na razvoju metodologije za dovođenje strojnog učenja u učionicu. Projekt je proveo u suradnji s Fab Lab Barcelona’s Future Learning Unit (FLU), koja je jedinica usmjerena na dizajn, provedbu i koordinaciju iskustava aktivnog učenja s digitalnim proizvodnim alatima za Zajednicu. Trenutno radi u Fab Lab Barcelona kao distribuirani istraživač učenja kao dio FLU tima, gdje radi na više istraživačkih projekata koje financira EU istražujući metodologije za internetska i hibridna okruženja za učenje.

Kristina Duvnjak, Bioteka

Kristina je profesorica biologije koja od 2010. sudjeluje u osnivanju Udruge Bioteka, od kada se posvećuje razvoju edukacijskih programa i projekata na području neformalnog obrazovanja, a razvoj metodologije rada posebno okrenute STEM pristupu započinje 2013. godine, nakon višetjednih STEM edukacija u Francuskoj, Engleskoj i Njemačkoj. Autorica je više desetaka popularno-znanstvenih članaka na portalima Biologija.com.hr i Bioteka.hr, gostovala je u svim relevantnim nacionalnim televizijskim i radijskim postajama, provoditeljica je više stručnih usavršavanja u općem i strukovnom obrazovanju učitelja i profesora te je koautorica Priručnika za rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi te autorica STEM priručnika za rad s djecom u predškolskim ustanovama. Istraživačka i projektna nastava za djecu i mlade je, uz razvoj STEM metodologije, glavni fokus Kristinog rada.

Uz pomoć konkretnih primjera školskih pokusa „pretvorit“ ćemo S pokuse (pokuse iz prirodoslovnog područja) u STEAM pokuse i to bez opreme. Prijavite se!

Tomislav Rožić, CARNET

Tomislav je bakalar kroatistike, a zaposlen je na mjestu suradnika u CARNET-ovim Centrima potpore. U CARNET-u se isprva bavio testiranjem softvera i administriranjem usluga EMA i LimeSurvey. Potom kreće raditi na osmišljavanju i prijavi, a nakon odobrenja i na vođenju i administriranju europskog projekta DOTS – Development of transversal skills in STEM čiji je glavni cilj osnaživanje nastavnika za poticanje razvoja transverzalnih vještina u STEM nastavi.


Mihael Vugrinec, CARNET

Mihael je zaposlen u CARNET-u na mjestu suradnika u centrima potpore. Diplomirao je na diplomskom studiju na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu smjer “Menadžment”. Prije dolaska u CARNET radio je u FMCG i financijskoj industriji. Dolaskom u CARNET, glavni fokus je na radu s nacionalnim sustavima koji su usko vezani uz unapređenje procesa obrazovanja u Hrvatskoj. Neki od projekata na kojima sudjeluje su: ERASMUS+ KA2 “DOTS – Development of transversal skills in STEM”, program “e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” i projekt “e-Upisi: izrada sustava prijava i upisa u obrazovne institucije”. Voli sudjelovati u izazovnim projektima, usvajati nova znanja i vještine, te je motiviran unaprijediti procese u obrazovanju..


Krešimir Čanić, Školska knjiga d.d.

Krešimir je radio puno poslova, od marketing managera, demonstratora laboratorijskih vježbi iz fizike za studente računarstva Sveučilišta u Splitu, predavača fizike na gimnaziji, idejnog autora i voditelja mnogih znanstveno popularnih događanja u hrvatskoj i inozemstvu (između ostalih i STEAM tjedna), do savjetnik Školske knjige za EU projekte iz područja obrazovanja. Aktivan je u više udruga iz različitih polja djelatnosti, te je član Savjeta za razvoj civilnog društva vlade RH iz područja Tehničke kulture i član Upravnog odbora Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva. Kao aktivan sudionik znanstvene komunikacije na globalnoj razini prije dvije godine kao jedan od osnivača postaje član upravnog odbora Beijing Global Network of Science Festivals.

Roberto Vdović, FabLab Zagreb

Roberto je arhitekt, istraživač, nastavnik i poduzetnik. Suosnivač je i predsjednik FabLaba Zagreb i nacionalni koordinator na nekoliko europskih projekata. Magistar je arhitekture i magistar znanosti iz područja računalne vizualizacije na Sveučilištu u Zagrebu. Sudjelovao je na međunarodnim radionicama i konferencijama. Istraživanja interakcijskog multimedijskog dizajna, parametarskog i generativnog dizajna te integracije modeliranja informacija o zgradama s digitalnom izradom. Sudjelovao je na kongresima i simpozijima o arhitekturi, gradnji zgrada i informacijskim tehnologijama, a sudjelovao je i na nekoliko međunarodnih znanstvenih i istraživačkih projekata iz područja arhitekture, gradnje zgrada i upravljanja informacijama. Autor je nekoliko radova iz istog područja interesa. Pionir je istraživanja i implementacije digitalne tehnologije na polju arhitekture od 1987. godine, s posebnim fokusima razvijenim od CAAD-a početkom ’90., Do BIM-a oko 2000., Računalnom vizualizacijom tijekom ’10. I digitalnom izradom s utjecajem na arhitekturu, ali također cijelo društvo od 2010. Voditelj je STEAM tjedna od 2018. i Maker Faire Zagreb producent od 2019. Vodio je nekoliko nacionalnih projekata poput nas STEAM Week, STEAM Show i na nacionalnoj razini nekoliko EU projekata, Make-IT, FabLabNet, DOIT, a nedavno i Centrinno i SCOPE. Nedavno je primio Državnu nagradu za tehničku kulturu “Faust Vrančić” za područje popularizacije znanosti i tehnologije za 2019. godinu u Republici Hrvatskoj.

Nastavit će se. . .